Dlaczego twoja książka się nie sprzedaje?
Napisałeś swoją autorską książkę, wydałeś ją, jednak jej sprzedaż totalnie cię nie satysfakcjonuje? To przykra sytuacja, ponieważ nie możesz cieszyć się z zysków ze sprzedaży dzieła. Sprawdź, jakie mogą być powody tego typu komplikacji. Najważniejsze z nich zebraliśmy w naszym dzisiejszym artykule.
Zbyt wysoka cena
Jednym z powodów, dla których potencjalni czytelnicy finalnie nie decydują się na zakup twojego autorskiego dzieła, jest po prostu zbyt wysoka cena. To niestety dość częsty powód rezygnowania z zakupów przez grupę docelową, szczególnie biorąc pod uwagę obecną sytuację gospodarczą w naszym kraju. Dobrze wiemy, ile kosztuje wydanie książki i że wyższa cena twojej książki ma pomóc ci możliwie najszybciej pokryć wszystkie koszty procesu wydawniczego, natomiast musisz wziąć również pod uwagę potencjał nabywczy swoich odbiorców. Sprawdź zatem, ile dokładnie kosztują książki z podobnego segmentu i gatunku, który reprezentujesz. Jeśli okaże się, że cena twojego dzieła jest znacząco wyższa, nie dziw się, że czytelnicy wybierają tańsze opcje, a twoją książkę każdorazowo odkładają na półkę. Wówczas możesz zorganizować specjalną promocję lub obniżyć cenę, o ile pozwalają na to warunki ewentualnych umów podpisanych z dystrybutorami.
Źle zaplanowana dystrybucja
Skoro jesteśmy już przy temacie dystrybucji książki, to na to zagadnienie również warto zwrócić uwagę. Wielu początkujących autorów nie zdaje sobie sprawy, jak istotna jest właśnie ta kwestia. Odpowiednio zaplanowana i zrealizowana dystrybucja twojej książki może bowiem przesądzić o powodzeniu całego projektu. Sprawdź, gdzie tak naprawdę sprzedawane jest twoje dzieło i w jaki sposób jest prezentowane na półkach. Być może okaże się, że książka dostępna jest jedynie w małych księgarniach i mało korzystnych lokalizacjach, dlatego dociera do niej stosunkowo mała ilość potencjalnych czytelników. Jeśli zauważysz również, że pozycja nie jest w odpowiedni sposób wyeksponowana na półkach, koniecznie zgłoś ten fakt dedykowanej osobie odpowiedzialnej za waszą współpracę!
Zbyt słaba promocja
Ostatni problem, na który chcielibyśmy zwrócić dziś twoją uwagę, jest zbyt słaba promocja twojego dzieła. Jeśli nie będziesz reklamował swojej książki z należytym zaangażowaniem i przy wykorzystaniu optymalnych kanałów, jak twoi potencjalni czytelnicy mają się o niej dowiedzieć? A nawet jeśli dowiedzą się o twoim dziele, to właściwie dlaczego mają je kupić? Te kwestie powinny być przedstawione w działaniach promocyjnych, które docelowo mają przekonać odbiorców do zakupu książki.